Synpunkter & klagomål
Hjälp oss att bli bättre
Det är viktigt för oss att vårt arbete håller en hög kvalitet. De som vänder sig till oss har rätt att bli bemötta på ett rätt och riktigt sätt. Men ibland kan något gå fel, då är det värdefullt att vi får veta. Det ger oss möjligheter till förbättringar.
Med synpunkter och klagomål menar vi varje missnöje som kräver respons. Om någon vänder sig till oss för att klaga är det ett klagomål, oavsett vad personalen har för uppfattning.
Möjliga vägar
Ett snabbt, enkelt och miljövänligt sätt att framföra sina synpunkter och klagomål är att använda ”Synpunkts- och klagomålsblanketten” här på vår hemsida.
Givetvis kan man vända sig till Solberga by även på annat sätt t.ex. genom att ringa, mejla eller skriva ett vanligt brev. Klagomål behandlas vid möte i ledningsgruppen, som inom 14 dagar besvaras under förutsättning att kontaktuppgifter är bifogade. Du kan uppge ditt namn eller välja att vara anonym.